Projekt pn: “Promocja gospodarcza województwa lubuskiego poprzez organizację kampanii promocyjnej sektora turystycznego o zasięgu krajowym i międzynarodowym oraz targów turystycznych”jest realizowany w ramach Działania 1.4 Promocja regionu i umiędzynarodowienie sektora MŚP, Poddziałania 1.4.1. Promocja regionu i umiędzynarodowienie sektora MŚP – projekty realizowane poza formułą ZIT, Typ I Promocja gospodarcza regionu, Oś Priorytetowa 1 Gospodarka i innowacje RPO – Lubuskie 2020.
Okres realizacji projektu: 15 marca 2019 r. – 31 grudnia 2023 r.
Zaplanowane do realizacji zadania wynikają nie tylko z dokumentów strategicznych woj. lubuskiego, ale też z analizy rynku przedstawionej w raporcie pn „Działania i potrzeby promocyjne przedsiębiorstw sektora turystycznego województwa lubuskiego 2019”. Raport został opracowany w celu identyfikacji najskuteczniejszych narzędzi promocji MŚP reprezentujących branżę turystyczną, które są najlepiej dopasowane do potrzeb podmiotów z nią związanych oraz uwzględniają specyfikę Województwa Lubuskiego.
Projekt obejmuje dwa zadania
Zadanie pierwsze: Organizacja szerokiej kampanii promocyjnej polegać będzie na promocji gospodarczej województwa lubuskiego poprzez wsparcie przedsiębiorców z sektora MŚP reprezentujących branżę turystyczną i ma na celu zwiększenie rozpoznawalności branży turystycznej ofert lubuskich firm oraz wskazanie potencjału gospodarczego regionu związanego z turystyką oraz wytwarzanych w nim produktów i usług. Działania promocyjne zostaną skupione na kreowaniu rozpoznawalności województwa lubuskiego w grupie mieszkańców sąsiednich regionów zarówno w kraju jak i za granicą – po stronie niemieckiej. Kreowany będzie wizerunek regionu otwartego i zachęcającego do inwestycji. Należy również nadmienić, że zadanie ma na celu zachęcenie mieszkańców Lubuskiego do korzystania z ofert lokalnych przedsiębiorców, a tym samym wspierania lokalnej gospodarki i tworzenia nowych miejsc pracy. Zadanie obejmuje:
- dwie kampanie outdoorowe prezentujące atrakcje turystyczne woj. lubuskiego na nośnikach reklamowych typu: Billboard,
- trzy kampanie promocyjne typu display w polskich serwisach internetowych i w prasie o zasięgu ogólnopolskim,
- dwie kampanie w mediach społecznościowych,
- kampanię w prasie,
- stworzenie film promocyjnego,
- kampanię Internetową i w mediach społecznościowych w Niemczech,
- ogólnopolską kampanię radiową,
- kampanię pn. „Duszek Lubuszek” promująca lubuskie zamki i pałace,
- stworzenie Systemu Informacji Turystycznej,
- stworzenie turystycznej strony internetowej i aplikacji mobilnej.
Drugie zadanie zakłada promocję gospodarczą lubuskich MŚP na targach krajowych i zagranicznych w latach 2020-2023 i ma na celu zwiększenie rozpoznawalności lubuskich firm branży turystycznej na arenie krajowej i międzynarodowej poprzez promocję oferty turystycznej województwa lubuskiego budując jednocześnie wizerunek regionu, jako miejsca atrakcyjnego dla nowych inwestycji oraz regionu przyjaznego przedsiębiorcom. Targi skierowane będą do mikro, małych i średnich przedsiębiorstw z branży turystycznej, prowadzących działalność gospodarczą na terenie województwa lubuskiego.
Drugie zadanie obejmuje organizację udziału lubuskich MŚPw branżowych targach turystycznych
w kraju:
- Targi Regionów i Produktów Turystycznych „TOUR SALON” w Poznaniu – luty 2020 r.
- Międzynarodowe Targi Turystyczne (MTT) we Wrocławiu – luty 2020 r.
- Międzynarodowe Targi Wina w Krakowie ENOEXPO w Krakowie (16 – 18listopada 2022 r.)
- Międzynarodowe Targi Turystyki Globalnie w Katowicach (24 – 26 marca 2023 r.)
- Ferien&Freizeitmesse w Cottbus (Niemcy) – luty 2020 r.
- ITB Berlin (InternationaleTourismus-Börse) w Berlinie (7 – 9 marca 2023 r.)
- Targi Holiday World & Region World w Pradze (17 – 19 marca 2023 r.)
W organizacji udziału lubuskich MŚP w branżowych targach turystycznych zaplanowano:
- Rekrutację MŚP poprzez przeprowadzenie kompleksowej kampanii promocyjnej w mediach społecznościowych kierującą do specjalnie stworzonej strony internetowej z formularzem zgłoszeniowym na targi,
- Wynajęcie powierzchni i zabudowy wraz z aranżacją stoisk wystawienniczych z pełnym wyposażeniem oraz kompleksową obsługą podczas targów.
- Zapewnienie transportu dla uczestników targów.
- Zapewnienie noclegu dla uczestników targów.
- Organizację animacji polegających na przeprowadzeniu warsztatów oraz prezentacji Lubuskiego Produktu Tradycyjnego wraz z degustacją na bazie ryb słodkowodnych z lubuskich jezior, serów, miodów i chleba z woj. lubuskiego oraz produktów regionalnych z lubuskich winnic.